Retourneren

Voor het retourportaal klikt u hier: RETOURPORTAAL

RETOUR

Je hebt een bestelling geplaatst en ontvangen via onze webshop, nu wil je graag afzien van de aankoop. Kan dat?

Jazeker, iedere online klant heeft herroepingsrecht.

Bij aankoop van producten heb je de mogelijkheid het contract zonder opgave van redenen binnen 14 kalenderdagen te herroepen. Deze bedenktermijn of herroepingstermijn gaat bij de verkoop van goederen in de dag na ontvangst van de producten door jou of een vooraf door jou aangewezen en aan ons bekend gemaakte vertegenwoordiger. Het herroepingsrecht kan per email of schriftelijk door middel van een persoonlijke of gestandaardiseerde verklaring en/of door terugzending van de producten worden uitgeoefend. Om aan de herroepingstermijn te voldoen, volstaat het dat de herroepingsverklaring of het product tijdig is verstuurd.
Na het versturen van het formulier heb je nog 14 dagen de tijd om het product terug te sturen. Zodra wij het product in ons bezit hebben, betalen wij jouw aankoopbedrag terug. Maak je gebruik van verzending via het retourportaal op onze webshop, worden de kosten voor de zending (€7,50 voor klanten uit België, €10,00 voor klanten uit Nederland) in mindering gebracht van het aankoopbedrag. Voorzie je de zending zelf, vul dan het bijgevoegde retourformulier nauwkeurig in en verzend je op eigen risico. De kosten van verzending zijn in dit geval ook voor jezelf.
Het gebruik van het formulier van herroeping is niet verplicht, de artikelen moeten dan wel binnen de 14 dagen na ontvangst teruggezonden worden. Houd er rekening mee dat het herroepingsrecht bedoeld is om jou in dezelfde positie te plaatsen als je zou zijn geweest indien je een product in een “normale” winkel zou hebben gekocht. In een normale winkel heb je immers de mogelijkheid om de producten te bekijken, te passen en uit te proberen. Het herroepingsrecht biedt je daarom de mogelijkheid om de producten na ontvangst te bekijken en te beoordelen of je de producten wil behouden.


Het is natuurlijk evident dat artikelen die retour komen nog verkoopbaar moeten zijn. Daarom is het absoluut noodzakelijk dat een aantal regels in acht genomen worden. Artikelen die retour komen moeten aan alle voorwaarden voldoen. Wanneer deze voorwaarden niet gevolg worden, zijn wij verplicht de retour te weigeren. Omwille van het respect voor onze artikelen en onze interne werking niet te schaden.
Over welke regels gaat het dan precies?

1) Retourrecht is beperkt qua tijd. De goederen moeten binnen de 14 dagen na ontvangst verstuurd of overhandigd worden.
2) De producten mag je passen maar niet dragen. Pas een broekje over je eigen broekje heen. Voor verzending controleren wij alle artikelen op kwaliteit. Artikelen die gebruikssporen vertonen, geuren bevatten of beschadigd zijn, worden voor ons onverkoopbaar en worden geweigerd. Indien gewenst kunnen we het artikelen naar je terugzenden nadat je de verzendkosten aan ons hebt overgemaakt. Besluit je om dit niet te doen, dan gaat het product naar een goed doel.
3) Artikelen worden teruggezonden in de oorspronkelijke verpakking en met alle toebehoren. Indien het niet mogelijk is de goederen in de originele verpakking terug te sturen, gebruik dan een gepaste verpakking die beschadiging tijdens het transport vermijdt. Beschadiging bij het terugsturen valt niet binnen onze verantwoordelijkheid. Beschadigde artikelen zijn voor ons onverkoopbaar en kunnen we niet ruilen of terugbetalen.
4) Alle labeltjes, ticketjes, barcodes en accessoires blijven aan het artikel bevestigd zoals ze bij ons vertrekken.  Deze gegevens zijn voor ons noodzakelijk om de artikelen te verwerken in ons voorraadsysteem.


Je hebt de bestelling ontvangen, maar het voldoet niet aan je wensen. Op welke manier kan je het retourneren?
1) Je kan de artikelen gratis terugbrengen in 1 van onze 3 winkels te Alken, Hasselt of Kortessem. Hou hiervoor bovenstaande voorwaarden in acht. Vergeet zeker niet uw factuur mee te brengen dat bij je bestelling zat. Daarbovenop kan je ter plaatse indien gewenst profiteren van een gratis lingeriestyling sessie en een kopje koffie.
2) Je stuurt het artikel toch liever op dan bij ons ter plaatse te komen. Surf naar het retourportaal op onze webshop, doorloop alle stappen en print een retourlabel voor verzending. De kosten voor verzending (€7,50BE+€10NL) wordt in mindering gebracht van het terug te betalen bedrag. 

Je wenst gebruik te maken van het retourportaal op onze webshop? Hoe werkt dit precies?
Navigeer naar het retourportaal onderaan op onze webshop.

1)      Klik op de link naar ons retourportaal
2)      Vul uw postcode en track&trace code in (gegevens terug te vinden in verzendmail)
3)      Controleer jouw contactgegevens
4)      Duidt aan welke artikelen je wenst terug te sturen
5)      Geef de reden van retour aan
6)      Indien gewenst kan je een extra bericht nalaten
7)      Kies een afleverpunt naar keuze
8)      Bevestig je retouraanvraag
9)      Print het retourlabel en plak het label op de oorspronkelijke verpakking over het aan jou geadresseerde label. 

Je wil je bestelling terugsturen, maar wil toch geen gebruik maken van ons retourportaal op de webshop. Kan dat?
Uiteraard ben je niet verplicht om te verzenden via het retourportaal.  Maar hou er wel rekening mee dat je in dat geval verzend op eigen risico. Tot op het moment dat het product bij ons is gearriveerd, is het jouw verantwoordelijkheid. Uiteraard dient het pakket voldoende gefrankeerd te zijn. Boetes wegens onvoldoende frankeren zullen voor jouw rekening zijn en in rekening gebracht worden van het terug te betalen bedrag.

Je wil afzien van jouw aankoop en het pakketje afgeven in 1 van onze 3 winkels. Is ook dit een optie?
Natuurlijk is dit een optie, je kan de artikelen gratis terugbrengen in 1 van onze 3 winkels te Alken, Hasselt of Kortessem. Breng de factuur mee dat bij je bestelling zat. Daarbovenop kan je ter plaatse indien gewenst profiteren van een gratis lingerie styling sessie en een kopje koffie.


Het bestelde artikel past niet 100% of de maat is wel oké, maar de pasvorm is niet ideaal. Toch heb je echt wel nood aan een goed zittende BH, setje, bikini of badpak,… Hoe lossen we dit op?
Foute maat of verkeerde pasvorm? Het is misschien interessant om te profiteren van onze gratis lingeriestyling in één van onze 3 winkels. Kom langs in Alken, Hasselt of Kortessem en breng de factuur mee dat bij je bestelling zat. Wij zoeken samen met jou naar de perfecte maat en de perfecte pasvorm!
Indien langskomen moeilijk is, kan je telefonisch contact opnemen (011/312567) met één van onze lingeriestylistes en zoeken wij samen naar een gepaste oplossing.

Je hebt jouw pakketje verstuurd en hoe weet je nu of wij jouw retour ontvangen hebben?
Indien je gebruik maakt van ons retourportaal, zal je op basis van een Track&Trace-code de status van je verzending kunnen volgen. Zodra het pakket bij ons in ontvangst genomen werd, zal de status veranderen naar “afgeleverd”.

Hoe regelen wij de terugbetaling van artikelen die teruggestuurd werden?
Zodra wij de goederen ontvangen en gecontroleerd hebben, maken wij het geld zo snel mogelijk over op dezelfde wijze als jouw initiële betaling. Hou er wel rekening mee dat de retourkosten (€7,50BE - €10,00NL) verrekend worden met het terug te storten bedrag. Retour in één van onze 3 winkels is gratis.

De retourtermijn van 14 dagen is verstreken. Kan je nadien nog ruilen?
Ben je de tijd uit het oog verloren? Neem even contact met ons op, dan zoeken we samen naar een oplossing. We hebben wel het recht om retourzendingen die, zonder voorafgaand bericht, buiten de retourtermijn bij ons binnen komen, te weigeren.