Vraag & antwoord

Hieronder vind je een overzicht van de meest gestelde vragen aan Lingerie Curtres. Heb je een vraag, kijk dan of je het antwoord hier kunt vinden. Kom je je vraag of antwoord niet tegen, contacteer ons dan zeker en vast op  011/312567 of op  webshop@curtres.be

1. Ik heb een probleem met de website. Hoe kan ik een order plaatsen? 

Oei, dat is niet de bedoeling! Neem zeker contact met ons op en we helpen je graag verder.

2. Wordt een artikel voor mij gereserveerd als ik het in mijn winkelmandje plaats?
Nee, het artikel wordt niet gereserveerd. We verwerken jouw bestelling onmiddellijk nadat het order succesvol afgesloten en op onze website geregistreerd werd.

3. Komen de kleuren op de foto’s overeen met de werkelijkheid?
De meerderheid van het beeldmateriaal krijgen wij aangeleverd van onze leveranciers. Voor het overige beeldmateriaal hebben we een professionele studio om foto’ s te maken van de producten. De foto’s op de website werden in hoge resolutie en in daglicht genomen. De kleur/pasvorm die op het scherm van uw computer getoond wordt, kan verschillen vertonen met de werkelijke kleur/pasvorm van het artikel, afhankelijk van de instellingen van uw beeldscherm. We doen er echter alles aan om onze producten zo goed mogelijk in beeld te brengen zodat u als klant voldoende informatie krijgt.

4. Ik ben het wachtwoord van mijn account vergeten. Wat nu?
Indien je wenst aan te melden met je persoonlijk account, maar je bent je wachtwoord vergeten, klik dan bij het aanmelden op “wachtwoord vergeten”. Voer het emailadres in dat u hebt gebruikt bij het registreren. U ontvangt op dat emailadres een tijdelijke link om het wachtwoord te herstellen. Klik vervolgens op de link in de email en voer daar een nieuw wachtwoord naar keuze in. Vervolgens komt u terecht in uw persoonlijk account op onze webshop!

5. Hoe zit de maatbepaling van onze webshop in elkaar?
Wij volgen de maatbepalingen van onze leveranciers.
Dat betekent dat er best wel wat maten terug te vinden zijn op onze webshop.
De BH maten zijn allemaal Europese maten, dus dat is in ieder geval al erg overzichtelijk.
De cupmaten lopen op van AA tot J.
Badgoedmerken zoals Cyell en Sunflair werken voor het badgoed niet met omtrekmaten gecombineerd met cupmaten zoals 70B,75C,80D… maar zij benoemen het als 38B, 40C, 42D.
Mocht er onduidelijkheid zijn betreffende de maten, mag je steeds contact met ons opnemen.

6. Hoe bepaal ik mijn juiste maat?
De juiste maat is erg belangrijk, zeker bij het dragen van een BH of bikini. Twijfel je over de juiste maat, dan heb je 3 opties:
1) Ben je reeds klant in 1 van onze 3 winkels en draag je nog steeds dezelfde maat als bij jouw laatste bezoek, neem gerust contact met ons op 0470/578506 of op  webshop@curtres.be . Wij vinden jouw gegevens vast terug in ons kassasysteem.
2) Heb je nog geen bezoekje gebracht aan 1 van onze 3 fysieke winkels, maak gebruik van onze tool “maatadvies” in puntje 7
3) Plan een bezoek aan 1 van onze 3 fysieke winkels en je krijgt gratis stylingadvies op maat. Maak eventueel een afspraak met 1 van onze stylistes.
4) Gebruik de maattabellen bovenaan in onze shop.


7. Kan ik ook komen passen bij Lingerie Curtres?
Natuurlijk kan dat! Wij hebben 3 lingeriespeciaalzaken waar ervaren en professionele lingerie stylistes graag tijd voor jou vrij maken. Plan jouw bezoek aan 1 van onze winkels en je krijgt gratis stylingadvies op maat. Maak eventueel een afspraak met 1 van onze stylistes. Bekijk hier onze contactgegevens

8. Hoe zit het met de verzendkosten?
Bij bestellingen boven de €75 in België en boven de €125 in Nederland leveren we GRATIS.
Bij een bestelling van minder dan €75(BE) of €125(NL) betaal je €5,95 voor pakjes in België en €7,95 voor pakjes naar Nederland, ongeacht het gewicht.
Als je jouw bestelling zelf komt afhalen in één van onze winkels in Alken, Hasselt of Kortessem, zijn er geen bijkomende kosten.

Let op! Indien je kiest voor afhaling in één van onze winkels, maar naderhand toch kiest voor verzending en je bestelling is lager dan €75(BE) of lager dan €125(NL), hebben wij het recht om het order tegen te houden totdat de bijkomende verzendkosten vereffend zijn.

9. Mijn maat is niet meer beschikbaar in de webshop? Kan ik het misschien nog bestellen?
Indien je op zoek bent naar een artikel wat niet terug te vinden is in de Curtres-shop, stuur dan zeker een mailtje naar webshop@curtres.be of bel 011/312567. Misschien kunnen wij via 1 van onze leveranciers alsnog een bijbestelling plaatsten en jou het gewenste artikel bezorgen.  

10. Hoe weet ik of jullie mijn order gekregen hebben?
Wij versturen je een automatische ontvangstbevestiging van je bestelling. Als je deze mail niet binnen het uur gekregen hebt, controleer eerst of de mail niet tussen je spam zit. Toch niets ontvangen? Neem dan contact op met ons. We bekijken wat er eventueel is misgelopen.

11. Wat als artikelen niet meer voorradig zijn?
Lingerie Curtres verkoopt ook exclusievere merken waardoor er vaak slechts één per maat beschikbaar is. Wanneer de artikelen die u bestelde, op hetzelfde moment in de winkel verkocht worden, krijgt de verkoop in de winkel voorrang. Pas wanneer u een bevestigingsmail van ons ontvangen heeft, zijn de artikelen definitief van u. Wanneer de producten niet meer voorradig zijn, ontvangt u hierover een mail. Wij storten het door u betaalde bedrag dan zo spoedig mogelijk terug  of kijken indien gewenst of wij het artikelen opnieuw kunnen bestellen bij de leverancier.

12. Kan ik een order annuleren?
U kan de status van uw bestelling raadplegen in uw persoonlijk account onder de rubriek “Bestellingen”. Zolang uw bestelling nog niet verzonden werd, kan u hiervoor contact opnemen met de klantendienst. De klantendienst zal samen met u de mogelijkheden bekijken en verdere afspraken maken.

13. Kan ik een order wijzigen?
U kan de status van uw bestelling raadplegen in uw persoonlijk account onder de rubriek “Bestellingen”. Zolang uw bestelling nog niet verzonden werd, kan u hiervoor contact opnemen met de klantendienst. De klantendienst zal samen met u de mogelijkheden bekijken en verdere afspraken maken.

14. Zijn de prijzen op jullie webshop inclusief BTW?
Ja, alle prijzen die op onze site vermeld staan zijn inclusief BTW. Op de factuur die je per email ontvangt, staat de BTW apart vermeld.

15. Hoe verzend Curtres mijn pakket?
Bij afrekening van je winkelmandje, zullen jou enkele opties aangeboden worden.
Ofwel kies je ervoor om jouw bestelling af te halen in 1 van onze 3 verkooppunten, ofwel verzenden wij jouw pakket via B-post aan huis of op locatie. Indien je kiest voor verzending via B-post, verlangen wij te allen tijde een handtekening voor ontvangst. Pakketjes worden dus niet zomaar in jouw brievenbus gedropt. Het pakketje wordt onder de naam van Lingerie Curtres verstuurd.

16. Waar kan ik mijn pakketje laten bezorgen?
Bij afrekening van je winkelmandje, zullen jou enkele opties aangeboden worden.
Ofwel kies je ervoor om jouw bestelling af te halen in 1 van onze 3 verkooppunten, ofwel verzenden wij jouw pakket via B-post aan huis of op locatie. Het pakketje wordt onder de naam van Lingerie Curtres verstuurd.

17. Kan ik mijn order in de winkel laten leveren?
Jazeker! Je kan kiezen tussen onze 3 filialen: Alken/ Hasselt/Kortessem

18. Wat zijn de kosten voor verzending?
Bij bestellingen boven de €75 in België en boven de €125 in Nederland leveren we GRATIS.
Bij een bestelling van minder dan €75(BE) of €125(NL) betaal je €5,95 voor pakjes in België en €7,95 voor pakjes naar Nederland, ongeacht het gewicht.
Als je jouw bestelling zelf komt afhalen in één van onze winkels in Alken, Hasselt of Kortessem, zijn er geen bijkomende kosten.

Let op! Indien je kiest voor afhaling in één van onze winkels, maar naderhand toch kiest voor verzending en je bestelling is lager dan €75(BE) of lager dan €125(NL), hebben wij het recht om het order tegen te houden totdat de bijkomende verzendkosten vereffend zijn.

19. Wanneer ontvang ik mijn pakket?
Alle artikelen in onze webshop zijn voorradig in onze 3 fysieke winkels of bij onze leveranciers. Hierdoor kunnen wij een grote voorraad online aanbieden. Zodra jij een bestelling plaatst, worden jouw artikelen onmiddellijk verzameld op de juiste plaats. Hou er wel rekening mee dat klanten in onze 3 fysieke winkels voorrang krijgen.  Wanneer de artikelen die u bestelde, op hetzelfde moment in de winkel verkocht worden, krijgt de verkoop in de winkel voorrang. Wij houden jou stapsgewijs op de hoogte van de verzendstatus en doen er alles aan om jouw pakketje binnen de snelst mogelijke tijd te verzenden. De webshop geeft een melding wanneer wij de door jou gekozen artikelen niet op voorraad hebben in 1 van onze winkels maar toch nog kunnen bijbesteld worden bij de leverancier. Vanaf het moment dat jij je bestelling betaald, worden deze stuks onmiddellijk in bestelling gezet. Van zodra wij ze toe krijgen op kantoor vertrekt jouw pakketje met de post.

20. Kan ik mijn bestelling volgen?
Zodra jouw verzending is verstuurd, ontvang je een email met een Track&Tracenummer. Met dit nummer kan je je bestelling volgen. Mocht je een vraag hebben over je order, neem dan gerust contact met ons op.

21. Mijn order werd niet geleverd! Wat nu?
Heel zelden gaan pakketten verloren tijdens transport. B-Post heeft een termijn van 30 dagen vastgelegd vooraleer we een pakket als verloren kunnen claimen. Het kan tot op de laatste dag van deze termijn geleverd worden, dus een laat pakket hoeft niet meteen een verloren pakket te zijn. Indien een pakket niet binnen deze termijn geleverd kan worden en de fout bij ons gelegd kan worden, vervangen we natuurlijk je order zonder extra kosten.
Opgelet! Als je pakket aan het gekozen leveringsadres geleverd en voor ontvangst getekend werd, kan Lingerie Curtres niet verantwoordelijk gehouden worden en kunnen de artikelen niet vervangen worden.  

22. Hoe lang heb ik de tijd om mijn pakket af te halen in een postkantoor, pakjesautomaat of afhaalpunt.
Jouw pakket wordt standaard tot 5 dagen na levering in een pakjesautomaat en afhaalpunt bewaard. Nadien zal het pakket terug naar Curtres verzonden worden.
Ben je niet thuis de dag van levering, zal het pakket af te halen zijn in jouw postkantoor tot 14 dagen na aanbieding.

23. Hoe lang heb ik de tijd om mijn pakket af te halen in 1 van de Curtres-winkels?
Je ontvangt een bericht zodra jouw pakket klaar staat in jouw winkel naar keuze. Vanaf dan heb je 14 dagen de tijd om jouw bestelling af te halen. Mocht het je niet lukken binnen deze termijn, gelieve dan contact met ons op te nemen. Zonder bericht nemen wij contact met jou op om de opties te bespreken.  

24. Hoe weet ik of Curtres een betrouwbare webshop is?
Reeds meer dan 20 jaar is het onze missie om klanten tevreden te stellen. Eerlijkheid en vertrouwen zijn daarin 2 belangrijke pijlers. Wij zijn gegroeid van 1 verkooppunt naar 3 verkooppunten in de regio omdat wij uitblinken in klantenservice. Zonder tevreden klanten hadden wij dit nooit kunnen realiseren. Uiteraard willen wij deze missie verder zetten in ons vierde verkooppunt nl. deze webshop. Wij trachten daarom zo open mogelijk te communiceren met onze klanten. Mochten wij toch niet voldoen aan jouw eisen, dan horen we het graag.

25. Is het veilig om online te betalen op deze webshop?
Voor al onze online betalingen hebben als partner Shopify gekozen. Door voor Shopify Payments te kiezen zijn we zeker dat onze klanten veilig kunnen betalen, geheel volgens de richtlijnen van de privacywetgeving. Shopify Payment is tevens ook PCI-compliant. Dat houdt in dat we voldoen aan de richtlijnen van de Payment Card Industry Data Security Standards. De PCI DSS is een internationale beveiligingsstandaard die is opgesteld door diverse betaalkaart maatschappijen. Deze standaard is bedoeld om betaalkaartgegevens te beschermen en zo misbruik van kaartgegevens te voorkomen. 

26. Op welke wijze kan ik betalen bij Curtres?
Bancontact

27. Kan ik een product retourneren of ruilen?
Is een artikel niet helemaal naar wens? Is de maat niet goed of wil je toch liever een andere kleur? Geen probleem! Al zijn daar wel wat regeltjes aan verbonden.

Zowel voor ruilen als retourneren gelden volgende regels:
1) Retourrecht is beperkt qua tijd. De goederen moeten binnen de 14 dagen na ontvangst verstuurd of overhandigd worden.
2) Je mag de producten passen maar niet dragen. Pas een broekje over je eigen broekje heen. Voor verzending controleren wij alle artikelen op kwaliteit. Artikelen die gebruikssporen vertonen, geuren bevatten of beschadigd zijn, worden voor ons onverkoopbaar en worden geweigerd. Indien gewenst kunnen we het artikelen naar je terugzenden nadat je de verzendkosten aan ons hebt overgemaakt. Besluit je om dit niet te doen, dan gaat het product naar een goed doel.
3) Artikelen worden teruggezonden in de oorspronkelijke verpakking en met alle toebehoren. Indien het niet mogelijk is de goederen in de originele verpakking terug te sturen, gebruik dan een gepaste verpakking die beschadiging tijdens het transport vermijdt. Beschadiging bij het terugsturen valt niet binnen onze verantwoordelijkheid. Beschadigde artikelen zijn voor ons onverkoopbaar en kunnen we niet ruilen of terugbetalen.
4) Alle labeltjes, ticketjes, barcodes en accessoires blijven aan het artikel bevestigd zoals ze bij ons vertrekken.  Deze gegevens zijn voor ons noodzakelijk om de artikelen te verwerken in ons voorraadsysteem.
5) Navigeer naar het retourportaal onderaan op onze webshop.

Klik op de link naar ons retourportaal. Vul uw postcode en track&trace code in (gegevens terug te vinden in verzendmail). Controleer jouw contactgegevens. Duid aan welke artikelen je wenst terug te sturen. Geef de reden van retour aan. Indien gewenst kan je een extra bericht nalaten. Kies een afleverpunt naar keuze. Bevestig je retouraanvraag. Print het retourlabel en plak het label op de oorspronkelijke verpakking over het aan jou geadresseerde label. Je geeft het pakket af in een Belgisch postkantoor of postpunt.

Uiteraard ben je niet verplicht om te verzenden via het retourportaal.  Maar hou er wel rekening mee dat je in dat geval verzend op eigen risico. Bij het ontvangen van het pakketje werd er een retourformulier meegeleverd, vul dit volledig in. Tot op het moment dat het product bij ons is gearriveerd, is het jouw verantwoordelijkheid. Uiteraard dient het pakket voldoende gefrankeerd te zijn. Boetes wegens onvoldoende frankeren zullen voor jouw rekening zijn en in rekening gebracht worden van het terug te betalen bedrag.

28. Ik wil een artikel omruilen. Hoe gaat dat precies in zijn werk?
1) Foute maat of foute pasvorm? Het is misschien interessant om te profiteren van onze gratis lingeriestyling in één van onze 4 winkels. Kom langs en breng het retourformulier mee dat bij je bestelling zat. Wij zoeken samen met jou naar de perfecte maat en de perfecte pasvorm!
2) Je wenst online te ruilen: Aangezien onze online stock verspreid zit in 3 fysieke winkels is het best dat je een nieuwe bestelling plaatst voor het artikel of de artikelen die je graag in de plaats wenst te krijgen. De bestelling wordt vervolgens automatisch verwerkt zodra de bestelling is afgerond. Je stuurt de artikelen die je wenst om te ruilen terug zoals omschreven in punt 27. Geef aan dat het om een omruiling gaat. Indien het enkel om de omruiling van een maat of kleur gaat, dragen wij de kosten voor retour.

29. Kan ik ook in 1 van jullie 3 winkels ruilen?
Foute maat of verkeerde pasvorm? Het is misschien interessant om te profiteren van onze gratis lingeriestyling in één van onze 3 winkels. Kom langs en breng het volledig ingevulde retourformulier mee dat bij je bestelling zat. Wij zoeken samen met jou naar de perfecte maat en de perfecte pasvorm!

30. Ik wil volledig afzien van mijn aankoop en wens mijn bestelling terug te sturen. Wat nu?
1) Je kan de artikelen gratis terugbrengen in 1 van onze 3 winkels te Alken, Hasselt of Kortessem. Hou hiervoor wel regeltjes van vraag 29 in acht. Breng bovendien het retourformulier mee dat bij je bestelling zat en vul alle nodige informatie vooraf in. Daarbovenop kan je ter plaatse indien gewenst profiteren van een gratis lingeriestyling sessie en een kopje koffie.
2) Surf naar het retourportaal op onze webpagina. Vervolledig alle stappen en zendt het pakket terug aan de hand van het afgeprinte label. De kosten voor verzending (€ 7,50BE-€10,00NL) wordt in mindering gebracht van het terug te betalen bedrag. Indien je ervoor kiest om het pakketje via een andere manier retour te zenden, verzend je op eigen risico.

HERROEPINGSRECHT
Bij aankoop van producten heb je de mogelijkheid het contract zonder opgave van redenen binnen 14 kalenderdagen te herroepen. Deze bedenktermijn of herroepingstermijn gaat bij de verkoop van goederen in de dag na ontvangst van de producten door jou of een vooraf door jou aangewezen en aan ons bekend gemaakte vertegenwoordiger. Het herroepingsrecht kan per email of schriftelijk door middel van een persoonlijke of gestandaardiseerde verklaring en/of door terugzending van de producten worden uitgeoefend. Om aan de herroepingstermijn te voldoen, volstaat het dat de herroepingsverklaring of het product tijdig is verstuurd.
Na het versturen van het formulier heb je nog 14 dagen de tijd om het product terug te sturen. Zodra wij het product samen met het volledig ingevulde retourformulier terug in ons bezit hebben, betalen wij jouw aankoopbedrag terug. Maak je gebruik van het retourlabel wat bij de bestelling zit, worden de kosten voor de zending (€7,50BE-€10,00NL) in mindering gebracht van het aankoopbedrag. Voorzie je de zending zelf, verzend je op eigen risico en zijn de kosten uiteraard ook voor jezelf.
Het gebruik van het formulier van herroeping is niet verplicht, de artikelen moeten dan wel binnen de 14 dagen na ontvangst teruggezonden worden. Houd er rekening mee dat het herroepingsrecht bedoeld is om jou in dezelfde positie te plaatsen als je zou zijn geweest indien je een product in een “normale” winkel zou hebben gekocht. In een normale winkel heb je immers de mogelijkheid om de producten te bekijken, te passen en uit te proberen. Het herroepingsrecht biedt je daarom de mogelijkheid om de producten na ontvangst te bekijken en te beoordelen of je de producten wil behouden.

31. Kan ik mijn retour ook in 1 van jullie 3 winkels afgeven?
Je kan de artikelen gratis terugbrengen in 1 van onze 3 winkels te Alken, Hasselt of Kortessem. Hou hiervoor wel bovenstaande regeltjes in acht (zie punt 24) Breng bovendien het retourformulier mee dat bij je bestelling zat en vul alle nodige informatie vooraf in. Daarbovenop kan je ter plaatse indien gewenst profiteren van een gratis lingerie styling sessie en een kopje koffie.

32. Hoe weet ik of jullie mijn retour ontvangen hebben?
Indien je gebruik maakt van ons retourlabel bijgevoegd bij jouw verzending, zal je op basis van een Track&Trace-code de status van je verzending kunnen volgen. Zodra het pakket bij ons in ontvangst genomen werd, zal de status veranderen naar “afgeleverd”.

33. Hoe zit het met de terugbetaling als ik wil afzien van mijn aankoop?
Indien je artikelen retour zendt of terug aflevert in 1 van onze winkels, krijg je uiteraard je geld terug via overschrijving indien voldaan is aan alle voorwaarden (zie punt 12). Bij de verzending van je pakket zit een retourformulier. Vul hierop het rekeningnummer in waar wij het tegoed kunnen terugstorten. Hou er wel rekening mee dat de retourkosten (€7,50BE-€10,00NL) verrekend worden met het terug te storten bedrag. Retour in één van onze 4 winkels is gratis.

34. Ik heb een product teruggestuurd. Wanneer krijg ik mijn geld terug?
Zodra wij de goederen ontvangen en gecontroleerd hebben, maken wij het geld zo snel mogelijk over. Vul nauwkeurig het retourformulier (bijgevoegd bij de zending) in en vergeet hier zeker niet het gewenste rekeningnummer in te vullen, waarop wij het tegoed kunnen terugstorten. Hou er rekening mee dat retourneren enkele voorwaarden inhoudt! (zie punt 12)

35. De retourtermijn van 14 dagen is verstreken. Kan ik toch nog ruilen?
Ben je de tijd uit het oog verloren? Neem even contact met ons op, dan zoeken we samen naar een oplossing. We hebben wel het recht om retourzendingen die, zonder voorafgaand bericht, buiten de retourtermijn bij ons binnen komen, te weigeren.

36. Ik wil een artikel retourneren maar ik heb geen retourformulier (meer), wat moet ik doen?
Indien je gebruik maakt van het retourportaal op onze website, kan je het retourformulier online invullen.
Wil je op een andere wijze retourneren, neem dan contact op, we bezorgen je een nieuw exemplaar.

37. Kan ik meerdere kortingscodes invoeren?
Er kan maar 1 kortingscode worden toegepast op een bestelling. Een kortingscode is dan ook niet geldig in combinatie met andere kortingen. Indien u over meerdere codes beschikt, kunt u ervoor kiezen de kortingscode met de hoogste korting toe te passen op je bestelling.

38. Ik heb een beschadigd product ontvangen. Wat moet ik doen?
Voor verzending controleren wij artikelen grondig op kwaliteit. Mochten we toch iets gemist hebben of is het product beschadigd tijdens de verzending, neem dan binnen de 2 werkdagen na levering contact met ons op. Indien wij echter niets van jou horen, dan ligt de verantwoordelijkheid bij jou.

39. Ik heb de verkeerde artikelen ontvangen. Wat nu?
Oeps, dat was zeker niet onze bedoeling! Onze excuses hiervoor. Breng ons binnen de 2 werkdagen na ontvangst op de hoogte zodat wij zo snel mogelijk alles in het werk kunnen stellen om jou de juiste artikelen te bezorgen.

40. Ik heb niet alle artikelen ontvangen die ik besteld heb. Wat nu?
Misschien is er nog wel een tweede of derde colli onderweg? Maar misschien hebben wij ook wel een vergissing begaan? Onze excuses hiervoor. Breng ons binnen de 2 werkdagen na ontvangst op de hoogte zodat wij zo snel mogelijk alles in het werk kunnen stellen om jou de juiste artikelen te bezorgen of om te traceren waar de achterblijvende colli(s) zich bevinden.

41. Ik heb een klacht over een product. Wat moet ik doen?
Wij kiezen ervoor om enkel samen te werken met fabrikanten die kwaliteit hoog in het vaandel dragen. Alle artikelen in onze winkels en webshop, ondergaan reeds bij de fabrikanten meerdere kwaliteitscontroles. Bovendien controleren wij alle producten voor verzending. Toch is het mogelijk dat sommige artikelen minder lang meegaan dan vooropgesteld, ook al zijn de gebruiks- en wasvoorschriften in acht gehouden.

42. Merk je een defect op, bezorg ons dan binnen de 6 maanden na aankoop volgende gegevens via webshop@curtres.be :
° jouw gegevens
° ordernummer van je bestelling
° naam en artikelnummer van het product waar de klacht over gaat
° duidelijke omschrijving van de klacht/ het defect
° 1 of meerdere foto’s waarop het defect duidelijk te zien is

Deze gegevens worden doorgestuurd naar de fabrikant, waar de klacht onderzocht zal worden. De fabrikant zal bepalen of het een productiefout betreft of dat het ontstaan is door foutief gebruik of niet correcte behandeling.
Indien het een productiefout betreft, zal de fabrikant het product indien mogelijk repareren, vervangen of vergoeden in de vorm van een aankoopbon.

43. Kan ik ook online betalen met een cadeaubon
Wij bieden digitale geschenkbonnen aan die exclusief aangekocht en ingeruild kunnen worden in deze webshop.
De fysieke bonnen die gekocht kunnen worden in onze fysieke winkels kunnen enkel en alleen ingeruild worden in onze winkels in Alken, Hasselt of Kortessem.

44. Wat als mijn betaling geweigerd wordt?
De weigering van een betaling kan uitsluitend gebeuren door je bank, Curtres komt hier niet in tussen. Afhankelijk van de betaalmethode die je gekozen hebt, krijg je ook een reden voor de weigering. Je kan vervolgens contact opnemen met je bank of een andere betaalmethode kiezen.

45. Wat gebeurd er met mijn persoonlijke gegevens?
Persoonlijke gegevens worden gebruikt voor het beheer van jouw bestelling en afhandeling van de dienst na verkoop.
Je gegevens worden mee opgenomen in ons data-bestand en mailinglijst. Indien je verwijderd wenst te worden van onze mailings, kan dat gemakkelijk via de uitschrijffunctie onderaan de mailings. Gegevens worden in geen geval doorgegeven aan derden.

46. Wat is het voordeel van een account aan te maken?
Indien je een account aanmaakt heb je de mogelijkheid om alle informatie omtrent je bestellingen te raadplegen. Zoals maten, kleuren, prijzen, status van levering, terugbetalingen, retouren, bestelgeschiedenis, leveringsadressen,… Deze informatie is enkel raadpleegbaar met een geldig email adres en bijhorend paswoord.
Indien je jezelf inschrijft op onze nieuwsbrief ontvang je een persoonlijke code en geniet je van gratis verzending van je orders.

47. Hoe kan ik mijn lingerie best onderhouden?
Lingerie krijgt veel te verduren: transpiratie, warmte, de ph-waarde van de huid, bodymilk, parfum, deo…. Al deze producten tasten de elasticiteit van de lycra aan, met als gevolg dat de omtrek van je BH snel te groot en minder stevig wordt! Daarom is het heel belangrijk om je BH minstens om de 2 dagen te wassen in de wasmachine.

° in een waszakje
° op een kort programma max 30°
° zonder wasverzachter
° gebruik een wasmiddel voor fijne was
° Veel mensen wassen hun lingerie met de hand. Maar weet dat geen enkele handwas je lingerie zo proper kan krijgen als een machinewas! Deze neemt herhaaldelijk vers water en spoelt het vuil en te veel aan wasmiddel weg.
° Plooi voorgevormde Bh’s niet in elkaar om te wassen. Op die manier raakt de mousse misschien beschadigd. Eens uit de wasmachine: trek de cup terug in vorm!
° Doe de sluiting van je BH dicht voor de wasbeurt
° Steek je lingerie nooit in de droogkast of laat het niet drogen op een warme radiator, maar laat het drogen op een wasrekje.
° Controleer goed of je lingerie volledig droog is vooraleer het op te bergen.
° Gebruik vooral geen strijkijzer.
° Was steeds met gelijkaardige kleuren.
° Je zal merken dat je lingerie langer haar stevigheid behoudt en je er langer plezier aan beleeft!

48. Hoe kan ik mijn badgoed best onderhouden?
1 gouden regel: was je badgoed na IEDER gebruik volgens de onderstaande regels!
Badgoed krijgt veel te verduren: chloor, zeezout, transpiratie, zonneproducten, warmte, de ph-waarde van de huid…. Al deze producten tasten de elasticiteit van je badpak aan. Daarom is het héél belangrijk om het badgoed na ieder gebruik (ook na een zonnebeurt van 10 minuutjes), goed uit te spoelen onder stromend lauw water maar liefst te wassen in de wasmachine
° in een waszakje
° op een kort programma max 30°
° zonder wasverzachter
° gebruik een wasmiddel voor fijne was
° Veel mensen wassen enkel hun badgoed onder de douche met shampoo of douchegel. Weet dat deze producten niet geschikt zijn om lycra mee te wassen! Ze maken de lycra van je badgoed dunner! Gebruik dus een wasmiddel voor fijne was!
° Leg het badgoed ook nooit in een “sopje”. Op deze manier blijft het badgoed nog steeds drijven in de chloor.
° Laat je badpak niet te lang in een natte handdoek of strandtas zitten.
° Steek je badgoed nooit in de droogkast.
° Controleer goed of je badpak volledig droog is vooraleer het op te bergen.
° Gebruik vooral geen strijkijzer.
° Was steeds met gelijkaardige kleuren.
° Contact met ruwe oppervlakken en glijbanen kan je badgoed sneller doen slijten.
° Wist je trouwens dat je ook in het water kan transpireren? Dit komt vooral voor bij diegene die een sport beoefenen in het water (zoals bv. Aqua gym) en liefhebbers van sauna’s en jacuzzi’s.